9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları İnsanoğlunun gündelik yaşamını kolaylaştırmak amacıyla gerçekleştirdiği işlemlerde kimya bilgisinin çok eskilerden beri kullanılıyor olmasına rağmen bir bilim olarak ortaya çıkışı XVIII. yüzyıl sonlarına denk gelmektedir (Dölen, 2013a). 9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları Antik çağdan itibaren hüküm süren klasik bilim anlayışını takiben XV. yüzyıl da rtaya çıkan bilimsel devrim (Rönesans) günümüzde modern bilim olarak adlandırılan anlayışın temelini oluşturur.
9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları Bilimsel devrim ile birlikte bilim ile teknoloji arasındaki mesafe daralmaya ve aralarındaki karşılıklı ilişki giderek artmaya başlamış ve sanayi devrimi bilim ile teknoloji ayrılmaz bir bütün haline getirmiştir. Bu gelişmelerin sonucunda gerek yeni teknolojiler üretmek ve gerekse üretilen teknolojileri uygulayabilmek için bilimsel bilginin üretilmesi zorunlu duruma gelmiştir. Kimyanın gelişimi de bu dönemde olmuştur.
9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları Bilimsel devrim ile birlikte bilim ile teknoloji arasındaki mesafe daralmaya ve aralarındaki karşılıklı ilişki giderek artmaya başlamış ve sanayi devrimi bilim ile teknoloji ayrılmaz bir bütün haline getirmiştir. Bu gelişmelerin sonucunda gerek yeni teknolojiler üretmek ve gerekse üretilen teknolojileri uygulayabilmek için bilimsel bilginin üretilmesi zorunlu duruma gelmiştir. Kimyanın gelişimi de bu dönemde olmuştur.
Sayfa 51 Sayfa 52 Sayfa 53 Sayfa 54 Sayfa 55 Sayfa 56 Sayfa 57 Sayfa 58 Sayfa 59 Sayfa 60 Sayfa 61 Sayfa 62 Sayfa 63 Sayfa 64 Sayfa 65 Sayfa 66 Sayfa 67 Sayfa 68 Sayfa 69 Sayfa 70 Sayfa 71 Sayfa 72 Sayfa 73 Sayfa 74 Sayfa 75 Sayfa 76 Sayfa 77 Sayfa 78 Sayfa 79 Sayfa 80 Sayfa 81 Sayfa 82 Sayfa 83 Sayfa 84 Sayfa 85 Sayfa 86 Sayfa 87 Sayfa 88 Sayfa 89 Sayfa 90 Sayfa 91 | Sayfa 92 Sayfa 93 Sayfa 94 Sayfa 95 Sayfa 96 Sayfa 97 Sayfa 98 Sayfa 99 Sayfa 100 Sayfa 101 Sayfa 102 Sayfa 103 Sayfa 104 Sayfa 105 Sayfa 106 Sayfa 107 Sayfa 108 Sayfa 109 Sayfa 110 Sayfa 111 Sayfa 112 Sayfa 113 Sayfa 114 Sayfa 115 Sayfa 116 Sayfa 117 Sayfa 118 Sayfa 119 Sayfa 120 Sayfa 121 Sayfa 122 Sayfa 123 Sayfa 124 Sayfa 125 Sayfa 126 Sayfa 127 Sayfa 128 Sayfa 129 Sayfa 130 Sayfa 131 Sayfa 132 | Sayfa 133 Sayfa 134 Sayfa 135 Sayfa 136 Sayfa 137 Sayfa 138 Sayfa 139 Sayfa 140 Sayfa 141 Sayfa 142 Sayfa 143 Sayfa 144 Sayfa 145 Sayfa 146 Sayfa 147 Sayfa 148 Sayfa 149 Sayfa 150 Sayfa 151 Sayfa 152 Sayfa 153 Sayfa 154 Sayfa 155 Sayfa 156 Sayfa 157 Sayfa 158 Sayfa 159 Sayfa 160 Sayfa 161 Sayfa 162 Sayfa 163 Sayfa 164 Sayfa 165 Sayfa 166 Sayfa 167 Sayfa 168 Sayfa 169 Sayfa 170 Sayfa 171 Sayfa 172 Sayfa 173 |
9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları Kimya üzerine klasik bilimsel çalışmalar binlerce yıl geriye götürülse de modern kimyanın doğuşu doğru bir element tanımının Robert Boyle tarafından yapılmasıyla gerçekleştiği ifade edilmektedir (Dölen, 2013a, s.22). Boyle elementi kendisinden daha basit maddelereayrılamayan madde olarak tanımlamıştır. Robert Boyle’den yaklaşık yüz yı element tanımı Fransız kimyacı Antoine Laurent Lavoisier (1743–1794) tarafından yaşama geçirilmiştir.
9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları
9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları Lavoisier suyun oksijen ve hidrojenden oluşmuş bir bileşik olduğunu, kendisini oluşturan maddelere ayrıştığını veya bu maddelerin birleştirilmesi ile elde edilebildiğini ortaya koyarak suyun çok eskilerden beri ifade edildiği gibi hava, ateş ve toprak gibi dört elementten biri olmadığını göstermiştir. Bunun yanında yanma ve oksitlenme olaylarını inceleyerek havanın bir element olmayıp oksijen ve azot gazlarından oluşmuş bir karışım olduğunu ortaya koymuştur. Suyun ve havanın birer element olmadığının kanıtlanması dört element teorisinin yıkılmasını ve modern kimyanın doğuşunu sağlamıştır..
9. Sınıf Kimya Tuna Yayınları Ders Kitabı Cevapları Kimya gibi soyut, boyutları diğer derslere kıyasla fazla olan bir alan için etkinlik temelli öğretim sürecine zorunlu olarak yer verilmelidir. Etkinlik temelli öğretimin; konuların daha kalıcı, somut ve anlaşılır hale getirilmesinde önemli bir yol olduğu söylenebilir. Öğrencilerin varsayımda bulunma ve genelleme gibi matematiksel düşünme süreçlerini yaşayabilmeleri için kendi aralarında tartışabilecekleri uygun ortamlar hazırlanmalıdır. Öğrencilerin matematiksel bilgiyi yapılandırma süreçleri çoklu temsiller ve materyallerle desteklenmelidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder