23 Ekim 2016 Pazar

11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları

11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Matematik tüm pozitif bilimlerin temelini oluşturur. Her yerde karşımıza çıkabilir çünkü hemen hemen tüm yapıların çalışma mantığını ancak matematikle anlayabilme gibi bir durumumuz vardır. Ülkemizde eğitim sisteminden olsa gerek matematik pek sevilmez bu çok büyük bir eksikliktir çünkü daha eğitimin ilk basamaklarından itibaren ezberci bir mantıkla matematiğe yaklaşılmakta bu da ileriki seviyelerde sadece ezber ile matematiğin yapılamayacağını anlaşıldığında matematiğe karşı bir antipati oluşmasına neden olmaktadır.

11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Büyüklerimiz ağaç yaşken eğilir demişler. Ben ilkokulda iken bize ıskonto gibi terimleri gösterirlerdi. Daha ilk okul çocuğuna bu ve benzeri şeyler öğretiliyordu. Şahsen ben daha o zamanlarda bu matematik denilen şeyden korkmuştum. Kar-zarar problemleri benim korkulu rüyamdı. 11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Hatta öğretmenlerimiz haftanın nerdeyse 4 günü matematik yapardı. Matematiğin inanılmaz derecede zor olduğu bahanesiyle. Daha küçücük yaşlarımızda bizlere matematiğin çok zor olduğu psikolojik olarak öğretiliyordu. Eh, o yaşlarda bu böyle verilirse sonraki yaşlarda tabii ki bunu düzeltmek zor. Yani gerçekten de ağaç yaşken eğilir.

Sayfa 51
Sayfa 52
Sayfa 53
Sayfa 54
Sayfa 55
Sayfa 56
Sayfa 57
Sayfa 58
Sayfa 59
Sayfa 60
Sayfa 61
Sayfa 62
Sayfa 63
Sayfa 64
Sayfa 65
Sayfa 66
Sayfa 67
Sayfa 68
Sayfa 69
Sayfa 70
Sayfa 71
Sayfa 72
Sayfa 73
Sayfa 74
Sayfa 75
Sayfa 76
Sayfa 77
Sayfa 78
Sayfa 79
Sayfa 80
Sayfa 81
Sayfa 82
Sayfa 83
Sayfa 84
Sayfa 85
Sayfa 86
Sayfa 87
Sayfa 88
Sayfa 89
Sayfa 90
Sayfa 91
Sayfa 92
Sayfa 93
Sayfa 94
Sayfa 95
Sayfa 96
Sayfa 97
Sayfa 98
Sayfa 99
Sayfa 100
Sayfa 101
Sayfa 102
Sayfa 103
Sayfa 104
Sayfa 105
Sayfa 106
Sayfa 107
Sayfa 108
Sayfa 109
Sayfa 110
Sayfa 111
Sayfa 112
Sayfa 113
Sayfa 114
Sayfa 115
Sayfa 116
Sayfa 117
Sayfa 118
Sayfa 119
Sayfa 120
Sayfa 121
Sayfa 122
Sayfa 123
Sayfa 124
Sayfa 125
Sayfa 126
Sayfa 127
Sayfa 128
Sayfa 129
Sayfa 130
Sayfa 131
Sayfa 132
Sayfa 133
Sayfa 134
Sayfa 135
Sayfa 136
Sayfa 137
Sayfa 138
Sayfa 139
Sayfa 140
Sayfa 141
Sayfa 142
Sayfa 143
Sayfa 144
Sayfa 145
Sayfa 146
Sayfa 147
Sayfa 148
Sayfa 149
Sayfa 150
Sayfa 151
Sayfa 152
Sayfa 153
Sayfa 154
Sayfa 155
Sayfa 156
Sayfa 157
Sayfa 158
Sayfa 159
Sayfa 160
Sayfa 161
Sayfa 162
Sayfa 163
Sayfa 164
Sayfa 165
Sayfa 166
Sayfa 167
Sayfa 168
Sayfa 169
Sayfa 170
Sayfa 171
Sayfa 172
Sayfa 173

11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Matematik bölümü, öğrencilere hep çok zor bir bölüm olarak tanıtılıyor. Ben matematik bölümünü kazandığımda “yaaa, o bölüm nasıl okunurğ Allah sana kolaylık versin.” demişlerdi. Eıvallah arkadaşım, sağ olasın da abartacak bir şey yok. Ama onlar da haklılar tabii… Daha küçücük yaşlarda yükleniyorlar da yükleniyorlar.

Üniversite kütüphanesinde bir kitap görmüştüm. Üzerinde “Basic Mathematics for High School Students” (Lise Öğrencileri için Temel Matematik) yazıyordu. Kitabı alıp inceledim. Amerika’daki lise öğrencilerine okutulan bir matematik kitabıymış. Gerçekten de temel matematik bilgileri vardı. Hem de öyle gereksiz ayrıntılı bilgiler yoktu. 11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Hani şu ikinci dereceden denklemlerin köklerini bulmamız için yararlandığımız formül var ya, işte o formülün nasıl çıkarıldığını anlatmış kitap. Formülün çıkarılışı öyle çok da komplike değil. x’i yalnız bırakmaya çalışmak izlenilen yöntem. 

11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları

11. Sınıf Matematik Aydın Yayınları Ders Kitabı Cevapları Kendimizi matematik eğitimi alanında geliştirmek için daha ilk okul sıralarındaki çocuklara verilen gereksiz şeyler kaldırılmalı. Bizlere çok ayrıntılı bilgiler veriyorlar. Sadece matematik derslerinde değil. Diğer derslerde de bu böyle. Ama işin komik yanı bu kadar bilgili olmamıza rağmen bilimde çok geriyiz. Akademik alanda başarılarımız çok az. Aslında bunun sebebini MEB bakanımız geçenlerde bir televizyon kanalına verdiği röportajda söyledi “çocuklarımıza o kadar çok bilgi veriyoruz ki onların analitik düşünmelerine fırsat bırakmıyoruz”. Bu arada bu röportaj bu seneki ÖSS sınavındaki matematik sonuçları üzerine söylendi. Sayın bakanımız doğru söylüyor. Matematikte analitik düşünebilmek önemlidir. Ne kadar bilginiz olursa olsun, onları değerlendiremedikten sonra bu bilgilerin pek bir önemi kalmaz. Ama bunu üstün zekalı olmakla karıştırmayalım. Bir kibrit kutusunun dikdörtgen prizması şeklinde olduğunu kestirebilmek gibi bir şeydir bu analitik düşünme.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder